Premo tecknar avtal med iBoxen
Premo som redan når två miljoner stockholmare vässar sitt erbjudande, både för hemleveranser och cirkulära tjänster.
I dag skickar svenskarna drygt en miljon paket varje dag – och det kommer inte att minska. iBoxen är en ny, nationell, infrastruktur för att skicka, leverera och returnera paket. Genom att teckna ett avtal med iBoxen kommer Premos kunder både kunna hämta och lämna paket dygnet runt inom en snar framtid.
Med leveransboxar utställda på många ställen i Stockholm får Premos kunder tillgång till ännu fler hållbara leveranslösningar.
– Avtalet med iBoxen stärker vårt erbjudande och position på marknaden. Det skyndar på utvecklingen för hur stockholmarna kan ta emot paketleveranser på ett bra sätt. iBoxen är ett framtidsföretag, säger Ricard Bring Tellander, försäljnings- och marknadschef på Premo.
– För iBoxen är avtalet med Premo välkommet, säger Anders Holm CCO/co-founder iBoxen.
– Vi mycket glada att Premo valt att teckna avtal med iBoxen, våra transportneutrala paketboxar som är tillgängliga 7/24 är ett perfekt komplement till Premos övriga tjänster, som även erbjuder deras kunder ett bekvämt leveransalternativ, säger Anders Holm.
iBoxen gör hela Sverige tillgängligt genom en infrastruktur med leveransboxar för att ta emot och skicka paket. Målsättningen är att det ska finnas 50 000 leveransboxar i Sverige.